دین که در نیم متر تکه خلاصه شود...!؟
نويسنده: حسين زاهدی نويسنده: حسين زاهدی

سجیه کامرانی و سیمین عمر

 

دو شنبه 14 اپريل 2008,

خانم عمر فراموش کرده اند که دین برای نجات انسانها آمده است و نه اینکه انسانها برای نجات دین آفریده شده باشد٬ ایمان و دین خانم عمر با رنگ ناخن رنگ بیدینی به خود میگیرد و اسلام خانم عمر در نیم متر پارچه (تکه) که بر سر گذاشته و پیچانده میشود خلاصه شده همانطور که اسلام طالبان در ریش دراز خلاصه میشد و این ایمان ایمانی نیست که کسی به آن افتخار کند به جز خانم سیمین عمر و ملا محمد عمر

کسانی که ماهواره ( دیش آنتن) دارند با چهره و برنامه های این دو زن آشنا هستند٬ خانم سجیه گرداننده برنامه «تلویزیون افغانستان» و خانم سمین عمر گرداننده برنامه «صدای حق».

خانم عمر در این اواخر و پس از آن توهین غیر مسوولانه که در سال گذشته و در روز عید فطر به مقام انسانی زن روا داشته بود و زنان بدون حجاب را " حیوانات بدون دم " خطاب نموده و هنرمندان و آواز خوان را با کنایه های زنانه ی رقاصه و سازنده، مورد تمسخر این خانم با خدا قرار گرفت که اعتراضات را نیز با خود بهمراه داشت٬ و اما بار دیگر این خانم بیمار و عقده ای همه گان را به جز شخص شخیص خودش کافر و نا مسلمان دانسته و عبادت زنانی را که از لوازم آرایش استفاده میکنند غیر قابل قبول فتوا میدهد که این عمل حرام است و کسی که عمل حرام انجام دهد کافر و کافر هم که جایش در جهنم ... ٬ و به همین ترتیب خانم سمین عمر به هر بهانه و فرصت دست از تحقیر و توهین بر نداشته و این عمل زشت اش را کمک به دین خدا و جهاد در راه خدا دانسته و مفتخر است که خداوند ایشان را در چنین موقف قرار داده که بتواند مردم و مخصوصا زنان را مورد تحقیر و توهین قرار بدهد و عملا فتوا هایی را نیز علیه مردمی که با اندیشه های ایشان موافق نیستند صادر میکند.

بیماری و عقده خانم عمر به حدی زیاد شده است که نه تنها مردم، بلکه همکاران خویش را نیز بی بهره و بی نصیب از توهین و کنایه هایش که معمولا در حمامهای زنانه رواج دارد و نه در تلویزیون٬ نگذاشته است و به خانم سجیه که معمولا برنامه هایش کمک به مردم فقیر و درمانده می باشد نيز تاخته است. خانم سجيه، صدای کسانی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته اند را در برنامه یک ساعته اش منعکس می شود و ماه ها برای حمایت از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران برنامه هایش را اختصاص داد و تظاهرات علیه خروج افغانها از ایران را در چندین کشور برنامه ریزی و رهبری نمود و در همین برنامه یک ساعته اش خانم سجیه توانسته است تا کنون بیش از ۱۰۰ فامیل مستحق را به صورت دوامدار مورد حمایت هموطنان دلسوز قرار گیرد و صدها طفل که از فقر نمیتوانستند به مکتب بروند با حمایت ایشان و هموطنان همنوع دوست راهی مکتب و مدرسه شده اند و ده ها بیمار در داخل و خارج از کشور مخصوصا افغانهای مقیم پاکستان از حمایت مالی توسط این برنامه برخوردار و زیر عمل جراحی قرار گرفته و شفا یافته اند و ...

اما با تمام صفات انسانی که در شخصیت خانم سجیه دیده میشود نمیدانم سمین عمر چه برتری از ایشان دارد به جز آن روی سری (حجاب ) که بر سر دارد البته که حجاب داشتن مساوی با انسانیت و مسلمانی نیست٬ ایشان با تسمخر همیشه گی اش دختر خانم سجیه را «مادونا و خواهر مایکل جکسن » نامگذاری میکنند٬ با این اشاره که مادونا بودن و یا خواهر مایکل جگسن بودن هم هیچ عیبی ندارد و این چشمان بیمار گونه ی و ذهن پریشان خانم عمر است که همگان و همه چیز را جز خود و اندیشه کم نظیر اش عیب و غیر اسلامی میبیند.

تصور میکنم که چند مورد از برنامه های خانم سجیه حسادت ایشان را بر انگیخته و باعث نارضایی خانم عمر از همکار ایشان شده است٬ پخش خبرها و تجاوز جنسی به کودکان و پخش کلیپ های که مجاهدین محترم مصروف رقصاندن بچه ها و بچه بازی بودند میتواند باشد. هیچ یک از برنامه های سجیه که در طول این چند سال ما شاهد آن بودیم برای شخص خودش نبوده است. منبع مالی این برنامه هم مشخص است که پخش آگاهی ها تجارتی تمویل میشود و در هفته یک ساعت برنامه دارد. اما معلوم نیست که برنامه خانم سیمین عمر از کجا تمویل میشود. آگهی تجارتی که در برنامه اش پخش میشود با مقایسه به دوساعت برنامه و دعوت مهمانان از کشور های خارج و داخل امریکا و پرداخت هزینه رفت و امد مهمانان و اقامت در هوتل٬ این مصارف از جیب چه کسانی پرداخته میشود. مطمينا ایشان گنج قارون ندارند. البته دست قارونهای سعودی و مصری در حمایت از این برنامه بعید بنظر نمیرسد و این ادعا هم بعید به نظر میرسد که برنامه «صدای حق» از سوی مردم تمویل و حمایت شود. دلیل واضح است مردم هرگز نخواسته اند تا با پولی که از جیره خود و اطفال شان کم میکنند به حمایت برنامه ای پرداخته شود که بر خود و به هموطنان شان توهین گردد و مردم از همدیگر با مومن بودن و کافر بودن به زعم خانم عمر جدا و تفکیک شوند.

برنامه خانم عمر تنها ارمغان که دارد اینست که ترس و وحشت٬ نفاق و بدبینی٬ سیاه و سفید کردن را به مردم میاموزاند و برنامه خانم سجیه انساندوستی٬ کمک بهم نوع٬ شادی و صدای مظلومی را بلند کردن و برعلیه ظلم و ستم ایستادگی کردن را به مخاطبان اش ارایه میکند.

خانم عمر فراموش کرده اند که دین برای نجات انسانها امده است و نه اینکه انسانها برای نجات دین آفریده شده باشد٬ ایمان و دین خانم عمر با رنگ ناخن رنگ بیدینی به خود میگیرد و اسلام خانم عمر در نیم متر پارچه (تکه) که بر سر گذاشته و پیچانده میشود خلاصه شده همانطور که اسلام طالبان در ریش دراز خلاصه میشد و این ایمان ایمانی نیست که کسی به آن افتخار کند به جز خانم سیمین عمر و ملا محمد عمر.

 

 


April 14th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي